В основі аргументації на користь «єгипетського сліду» лежать численні перекази й легенди, у яких говориться про таємничого вчителя, який описується як «бородата біла людина», що принесла цивілізацію й досконалі знання на землі, населені первісними племенами. Ніде подібні історії не поширені так широко як у Мексиці, Центральній і Південній Америці. Ольмеки, тольтеки, майя, інки - серед усіх цих народів існують письмові й усні легенди, на їхній території є прадавні, висічені в камені зображення, що чітко представляють бородатих людей білої раси. І з'явилися вони задовго до появи на континенті іспанців. Імовірно, спочатку Засновник — як звичайно називають «бородату білу людину» - з'явився в країні ольмеків на території сучасної Мексики, оскільки в культурі саме цього народу збереглися самі прадавні сліди його діяльності. Іншим раннім свідченням цієї діяльності служать піраміди Теотиуакана, хоча, можливо, будували їх і не ольмеки. Зведення цих пірамід обкутане не меншою таємницею, ніж будівництво пірамід Гізи.
Історії про Засновника були запозичені в ольмеків тольтеками, які називали його Кетсалькоатлем (що значить «пернатий змій»), а потім і ацтеками. По суті, іспанському завоюванню ацтеків у чималому ступені сприяли легенди про Пернатого змія, оскільки поява Кортеса і його людей сприймалося як обіцяне повернення «бородатого білого бога» і його прихильників.
Зібрані іспанськими хронікерами в Мексиці ранні сказання про Кетсалькоатля описували його як «білявого чоловіка з рум'яним обличчям й довгою бородою». В усних сказаннях він також представлявся як «білолиця людина; чоловік високого зросту, із широкими бровами, більшими очима, довгим волоссям й величезною округлою бородою». Він «засуджував жертвоприносини, крім як у вигляді фруктів і квітів, був відомий як бог миру… коли йому щось говорили про війну, він затикав вуха пальцями». Іншою особливістю Кетсалькоатля було те, що він «приплив через море на човні, який рухався сама по собі, без весел. Він будував будинки й пояснював людям, що вони можуть жити парами як чоловік і дружина, а оскільки люди в ті часи часто сварилися, він навчив їх жити в злагоді й спокої» ( із книги І. Донеллі «Атлантида. Світ до Всесвітнього Потопу»).
У білої людини була репутація цілителя, який виліковував накладенням рук і вмів воскрешати мертвих (П. Томпкінс, «Загадки мексиканських пірамід»). Опис у багатьох відносинах точно узгодиться з характеристикою єгипетського бога Гора, який, крім іншого, шанувався єгиптянами як бог цілительства.
Згідно з деякими текстами майя, разом із Засновником прибули 20 людей — священний календар майя складений з місяців по 20 днів у кожному, і щодня має ім'я одного з «богів». За версією майя, білі люди прибули зі сходу на човнах і залишалися на їхній землі протягом десяти років. Проводиря прибульців кликали Іцамна, що значить «змій сходу», і був він цілителем, який міг лікувати накладенням і воскрешав мертвих (П. Томпкінс, «Загадки мексиканських пірамід»). Іцамна - найдавніший бог майя, і йому властиві багато якостей Кетсалькоатля. Цілком імовірно, що мова йде про один і той самий персонаж, принаймні ранньої його інтерпретації майя. Сам Іцамна й прибулі з ним «боги» описуються майя як люди, одягнені у вільно спадаючий одяг, із сандаліями на ногах, з довгими бородами й непокритою головою. Супутники Іцамна іменуються хто «богом риби», хто «богом землеробства», хто «богом грому».
Імовірно, у цьому випадку слово «бог» використовується в значенні «учитель». Згідно з легендами, Іцамна приніс на територію Центральної Америки писемність, календар, був більшим майстром у галузі будівництва, батьком математики, металургії й астрономії (Г. Морлі, «Введення у вивчення ієрогліфічного листа майя»).
Історії про Засновника були запозичені в ольмеків тольтеками, які називали його Кетсалькоатлем (що значить «пернатий змій»), а потім і ацтеками. По суті, іспанському завоюванню ацтеків у чималому ступені сприяли легенди про Пернатого змія, оскільки поява Кортеса і його людей сприймалося як обіцяне повернення «бородатого білого бога» і його прихильників.
Зібрані іспанськими хронікерами в Мексиці ранні сказання про Кетсалькоатля описували його як «білявого чоловіка з рум'яним обличчям й довгою бородою». В усних сказаннях він також представлявся як «білолиця людина; чоловік високого зросту, із широкими бровами, більшими очима, довгим волоссям й величезною округлою бородою». Він «засуджував жертвоприносини, крім як у вигляді фруктів і квітів, був відомий як бог миру… коли йому щось говорили про війну, він затикав вуха пальцями». Іншою особливістю Кетсалькоатля було те, що він «приплив через море на човні, який рухався сама по собі, без весел. Він будував будинки й пояснював людям, що вони можуть жити парами як чоловік і дружина, а оскільки люди в ті часи часто сварилися, він навчив їх жити в злагоді й спокої» ( із книги І. Донеллі «Атлантида. Світ до Всесвітнього Потопу»).
У білої людини була репутація цілителя, який виліковував накладенням рук і вмів воскрешати мертвих (П. Томпкінс, «Загадки мексиканських пірамід»). Опис у багатьох відносинах точно узгодиться з характеристикою єгипетського бога Гора, який, крім іншого, шанувався єгиптянами як бог цілительства.
Згідно з деякими текстами майя, разом із Засновником прибули 20 людей — священний календар майя складений з місяців по 20 днів у кожному, і щодня має ім'я одного з «богів». За версією майя, білі люди прибули зі сходу на човнах і залишалися на їхній землі протягом десяти років. Проводиря прибульців кликали Іцамна, що значить «змій сходу», і був він цілителем, який міг лікувати накладенням і воскрешав мертвих (П. Томпкінс, «Загадки мексиканських пірамід»). Іцамна - найдавніший бог майя, і йому властиві багато якостей Кетсалькоатля. Цілком імовірно, що мова йде про один і той самий персонаж, принаймні ранньої його інтерпретації майя. Сам Іцамна й прибулі з ним «боги» описуються майя як люди, одягнені у вільно спадаючий одяг, із сандаліями на ногах, з довгими бородами й непокритою головою. Супутники Іцамна іменуються хто «богом риби», хто «богом землеробства», хто «богом грому».
Імовірно, у цьому випадку слово «бог» використовується в значенні «учитель». Згідно з легендами, Іцамна приніс на територію Центральної Америки писемність, календар, був більшим майстром у галузі будівництва, батьком математики, металургії й астрономії (Г. Морлі, «Введення у вивчення ієрогліфічного листа майя»).
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.